Problem med udstedelse af certifikater på grund af forstyrrelser hos Comodo blev løst
12 maj 2017
Siden torsdag aften den 11. maj har Comodo lidt af en alvorlig databaseforstyrrelse i nogen tid, hvilket gjorde det umuligt at udføre deres CA-aktiviteter. På grund af dette kunne de ikke behandle Comodo-anmodninger. Forstyrrelsen er nu løst, og arbejdet genoptages.
Hvad skete der?
Comodo bruger en database, der findes i flere redundante lokationer. Da deres primære site oplevede vanskeligheder, forsøgte de at skifte til en anden placering, men det blev tydeligt, at dette sted også havde problemer. Comodo besluttede at genoprette en sikkerhedskopi af sin database, men på grund af størrelsen af denne backup tog genetableringsprocessen længere tid end forventet. Forstyrrelsen varede næsten 20 timer.
Alle afventende anmodninger blev behandlet af Xolphin og efter at Comodo har gendannet deres database blev alle certifikater udstedt.
Vores hjemmesider
Har du brug for hjælp?
Ring til os +45 898 719 39
SSLCheck
SSLCheck kontrollerer, om dit certifikat er korrekt installeret på din server og om der potentielt er problemer.