Hurtig hjælp
På denne side finder du de oftest stillede spørgsmål og svar, som kan hjælpe dig uden for åbningstiden. Står dit spørgsmål ikke på listen? Tjek vores omfattende online vidensbase, eller kontakt os inden for åbningstiden.
Mit certifikat er udløbet. Hvad skal jeg gøre?
Udløbsdatoen for et certifikat er en del af selve certifikatet, så du bliver nødt til at bestille fornyelsen eller genudstedelsen via vores kontrolpanel hurtigst muligt. For at kunne afgive denne ordre, skal du helst oprette en ny CSR og installere den på din server efter leveringen af dit nye certifikat. Vi har en samling af manualer til rådighed med instruktioner.
Jeg har bestilt et certifikat, men endnu ikke modtaget det. Hvad er status på min ordre?
For at få en status på din ordre kan du logge ind på kontrolpanelet. Hvis der er nogle åbne handlinger, kan du finde dem her. Først når alle valideringstrin er gennemført, kan certifikatet udstedes. For domænevalideringscertifikater kan udstedelsen ofte ske automatisk, forudsat at det såkaldte DCV-trin er gennemført. Hvis du oplever problemer med dette, så tag et kig på vores vidensbaseartikel.
For Organisations- og Udvidede valideringscertifikater finder kontrollen kun sted inden for åbningstiden. For spørgsmål uden for åbningstiden er det bedst at maile. Om aftenen kan du modtage svar, hvis vores medarbejdere stadig er til stede.
Jeg har modtaget certifikatet, men har problemer med at installere det
Vores supportafdeling er tilgængelig inden for åbningstiden på telefon og e-mail. Uden for åbningstiden kan henvendelser – afhængigt af kompleksiteten – blive besvaret af vores valideringspersonale, hvis de stadig er til stede. Se vores online vidensbase for hjælp.
Ved akutte problemer kan du også kontakte Sectigos kundeservice.
Jeg vil have tilbagekaldt et certifikat
Hvis din server er blevet hacket, eller hvis du ønsker at få certifikatet tilbagekaldt af en anden grund, kan du vælge mellem følgende to muligheder:
- Log ind på Xolphin-kontrolpanelet, find certifikatet, og vælg "Tilbagekald certifikat" nederst i certifikatdetaljerne. Certifikatet vil derefter blive tilbagekaldt inden for 24 timer.
- Tilbagekald certifikatet via Sectigo Certificate Revocation Portal
Jeg har ved et uheld indtastet forkerte certifikatoplysninger og vil ændre certifikatet
Det er desværre ikke muligt at ændre forkerte data i certifikatet efter det er udstedt. For at gøre dette skal du anmode om et nyt certifikat. Du kan annullere det allerede udstedte certifikat gratis inden for 30 dage efter udstedelsen via kontrolpanelet. Vælg "Anmod om tilbagekaldelse" for certifikatet, hvorefter du kan sende en annulleringsanmodning på e-mail.
Jeg har anmodet om et certifikat og vil gerne betale for det
Vi leverer certifikater a conto som standard. Inden 24 efter leveringen modtager du en faktura på e-mail til den e-mailadresse du har oplyst, som du kan betale inden for 21 dage. For andre betalingsmuligheder kan du kontakte sales@xolphin.com.
Jeg har købt et certifikat i flere år, men nu har jeg allerede modtaget en fornyelsesmail fra jer inden slutdatoen. Hvordan er det muligt?
Længere certifikatperioder end 1 år fungerer gennem "Subscription SSL". På trods af den branchedækkende begrænsning af den maksimale varighed til 1 år, kan du drage fordel af fordelene ved et SSL-certifikat med en længere gyldighedsperiode.
Du kan maksimalt tegne et abonnement i 5 år, hvor certifikatets tekniske levetid er 1 år hver gang. Du betaler én gang forud, hvilket betyder, at den årlige pris er lavere. En gang om året fornyer du certifikatet ved at bestille en "genudstedelse" med en ny CSR, hvorefter vi gennemgår valideringsprocessen igen. Mere information.
Har du brug for hjælp?
Ring til os +45 898 719 39
SSLCheck
SSLCheck kontrollerer, om dit certifikat er korrekt installeret på din server og om der potentielt er problemer.